Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Dag 5

Av enmammasfunderingar - 27 maj 2011 20:00

Idag åt jag lunch med min pappa. Tyvärr var inte lunchen så god, det var nån kall rostbiff med en slafsig potatissallad och jag kunde knappt äta nånting. Dessutom har jag läst att man inte ska äta rött kött så det kändes inte riktigt bra att äta den där rostbiffen - som var väldigt röd!


Jag har även känt mig väldigt trött idag. Konstigt trött. När jag åt lunch med pappa kändes det som att ögonen skulle falla ihop hela tiden. Jag har liksom känt mig trött i hela ansiktet på nåt sätt. En annan sak jag funderat på mycket idag är när vi ska berätta det för våra föräldrar. Jag vill så gärna berätta det NU! Jag vill dela med mig till dem, och kunna prata med dem om det. Samtidigt kanske man borde vänta lite, det har ju inte gått så långt än. VI har ju inte ens skrivit in oss på mödravårdcentralen.


Jag och min fästman sa även idag att vi måste börja ta kort på mig för att dokumentera förändringar. Jag vet att det inte kommer att synas nåt märkbart innan slutet av sommaren, men ändå, man kanske kan se nån skillnad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av enmammasfunderingar - 28 maj 2011 21:15

Vi har funderat lite mer idag på det här med att vänta att berätta. Varför ska man egentligen vänta att berätta det tills tre månader har gått? Jag menar för familj och så. Säg att nåt går snett, att man får missfall, då vill jag ändå att mina föräld...

Av enmammasfunderingar - 26 maj 2011 21:00

Jag har funderat lite på det där med att vara gravid och träna. Jag har läst att det inte är farligt att träna så länge man känner att kroppen mår bra. Att det snarare är bra att träna, framtförallt om man redan är rätt tränad. Jag är väl inte jätte ...

Av enmammasfunderingar - 25 maj 2011 15:37

Idag har jag haft ont i magen. Jag undrar vad det beror på. Jag har också känt ett lätt illamående. Jag gick förbi några rökare på lunchen och det luktade så fruktansvärt äckligt att jag fick klökningar. Är det måhända så att man är mer känslig nu mo...

Av enmammasfunderingar - 24 maj 2011 16:06

Jag har funderat lite sen igår på namnvalet på denna blogg. Enmammasfunderingar. Jag är ju inte direkt någon mamma än. Och jag känner mig inte som en mamma. Inte överhuvud taget. Men om allt går vägen blir jag en mamma. Om allt går bra är jag en mamm...

Av enmammasfunderingar - 23 maj 2011 22:15

  Två streck. Ett i det lilla fönstret,i  kontrollfönstret. Om det kommer ett streck där vet man att testet har fungerat. Och ett i det stora fönstret. Positivt. Egentligen anade jag det. Min mens skulle ha kommit för ca. 8 dagar sen. Mina bröst h...

Presentation

9 månader. Det är så länge en bebis ligger i magen. Följ mina funderingar som första gångs-gravid dag för dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards