Alla inlägg den 24 maj 2011

Av enmammasfunderingar - 24 maj 2011 16:06

Jag har funderat lite sen igår på namnvalet på denna blogg. Enmammasfunderingar. Jag är ju inte direkt någon mamma än. Och jag känner mig inte som en mamma. Inte överhuvud taget. Men om allt går vägen blir jag en mamma. Om allt går bra är jag en mamma om ca. nio månader. Och då kommer det ju vara en mammas funderinga som skrivs här.

Anledningen till att jag började fundera på det är på grund av risken för missfall. Man har ju hört att tre månader är en slags magisk gräns, har man klarat det är det ganska stor sannolikhet att resten går bra. Men innan dess.. ja då är det relativt stor risk för missfall. Därför bör man inte börja se sig själv som en potentiell mamma än. Och det gör jag inte. Även ifall bloggen heter just enmammasfunderingar.


Jag lunchade med en kompis idag som fick en dotter för lite mer än en månad sen. Flickan var så himla söt. Det kändes både konstigt och mysigt på samma gång att jag OM ALLT GÅR BRA kommer att ha en liten jag med. Tillsammans med mannen jag älskar. Tänk vilken hemlighet vi går och bär på   

Presentation

9 månader. Det är så länge en bebis ligger i magen. Följ mina funderingar som första gångs-gravid dag för dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kommentarer


Ovido - Quiz & Flashcards